heineningridinnieuwzeeland.reismee.nl

Verhaaltje voor het slapen

Lieve lezers,
Ik wil jullie bedanken voor de leuke, gezellige, hartverwarmende reacties op onze
verhalen, heel erg leuk die te mogen ontvangen, dank en ga alstjeblieft zo door!
Edith, wij deden NZ jouw hartelijke groeten en ze liet weten niet te kunnen wachten jullie terug te zien. We stonden precies op de campings die je dacht en hadden geen last van brand bij Wanaka.
T, de foto's kwamen van het Tom Tom cameraatje, daar zit geen lens in waar je door kunt kijken als je fotografeert, shoot from the hip, zullen we maar zeggen, werk van Hein. Het lukt ons trouwens weer eens niet foto's mee te sturen, ontzettend jammer.
Er mankeren een paar kleine dingetjes aan NZ: kaas en brood en een heel groot ding: internet/wifi. We zijn nu wel op een camping waar we wifi hebben maar dat is ontzettend traag. Een appje sturen lukt maar een foto duurt ik weet niet hoe lang en een filmpje is helemaal een ramp. Hein is al een paar uur bezig twee filmpjes te sturen, een is er inmiddels gelukt, maar de volgende hangt nog steeds ergens in de virtuele ruimte.
Heel leuk dat de mama`s via zussen ook meelezen. Yo, ik kan me nog een nepfoto van jou en Paula herinneren bij de Frans Jozef, klopt dat?
Het leven in de bus begint goed te wennen, het bed slaapt heerlijk, we kunnen inmiddels het meeste weer terugvinden als we het zoeken, dus de vaste plaatsjes zijn al aardig vast geworden. En de rituele dansjes die we om elkaar heen maken als we elkaar moeten passeren op keukenhoogte worden ook steeds beter.
Het rijden met die grote bus is nog wel een dingetje. Hij heeft een lange remweg dus je kunt niet zomaar even stoppen als je iets wilt zien, of plotseling een bordje ziet waar je dan af zou willen slaan, dus we missen wel eens wat. Even omkeren is er ook niet bij. De tweebaans snelwegen gaan eindeloos door. De invoeg- en uitrijstroken die bij ons eindeloos lang zijn, zijn hier maar een paar meter en dat is ook wennen. Maar Hein rijdt ons fantastisch door het wondermooie landschap heen, waar ik het meeste van geniet, want ik kan eindeloos om me heen kijken. Vanmorgen reden we op een weg door het regenwoud en het leek wel of ze met een scherp mes een baan in dat bos hadden gesneden en daar de weg in hadden gelegd. We hebben nog nooit zulke mooie bossen gezien. Ze zijn of lijken in ieder geval ondoordringbaar. Soms wandelen we in zo'n mooi bos, want er zijn wel wandelpaden. Op het moment dat je er in loopt is het volkomen stil. Alle geluiden worden gedempt. Het is zo stil dat je van de weeromstuit gaat fluisteren ipv praten. Gisteren hebben we in zo'n bos, het was maar een piepkleintje, de tui gezien en vooral gehoord. Je weet niet wat je overkomt. De tui is een zwarte vogel met een witte krop die geweldig zingt. Het is inmiddels bedtijd hier, dus wij gaan knorren en jullie gaan zo ongeveer aan de koffie. Veel liefs!

Reacties

Reacties

Diane

Ha Ingrid wat een leuke verhalen en wat een prachtige foto's. Het valt me op dat er wel heel veel verschillen in landschap zijn daar. Het bivakkeren in een camper lijkt me wel even wennen maar al die mooie plekken kunnen zien is het zeker waard! Ik wens jullie nog heel veel plezier!

Mama

Lieve schatten,
Wat heerljk om jullie zo te kunnen volgen. Ik kijk nu al weer uit naar jullie volgende verhaal.
Lieve groeten van mama en Soraya die net alle verhalen heeft voorgelezen . mama is gisteren aan haar pootje geopereerd xxx

Loraine

Jeetje ik zie al groen :-). Heerlijk jullie verhalen en avonturen. Heb even de Tui (uitspraak: toe wie) opgezocht en wat een pracht vogel. Ze schijnen zelfs te kunnen praten. En volgens de Maori is een ingemaakte Toei erg lekker. Dus mochten jullie ooit ergens stranden zonder voedsel...........;-)
Als ik jullie was zou ik me ook niet zo druk maken over langzaam WiFi etc. maar gewoon lekker genieten. Kunnen we allemaal zien als jullie weer terug zijn. Liefs van ons XX

cora

Hello campers ;-))

volgens mij is het fantastisch daar ;-))

Tjonge, wat een mooie verhalen en ja, rondgereden worden in een camper, door jouw eigen chauffeur/hubby is geweldig. Noog heel veel plezier, Down Under.

PS; wellicht nog een tip, ik koop meestal in een Visitor Centre een vogelboek, leuk om de vogels te spotten en te herkennen, groetjes, Cora

Ina

Gelezen toen ik wakker werd. Ook fijn.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!